איכות עם חיוך – ללא מאבק

איכות עם חיוך - ללא מאבק

גישה המניבה תוצאות ברמה אחרת

בחרו את המסלול המתאים לכם:

וצרו קשר לקביעת פגישה בלתי מחייבת אצלכם בארגון.

תקן ISO 9001 - שינויים מנקודת ראות אחרת

מאז שיצאה המהדורה החדשה של תקן ISO 9001, איני מפסיקה לראות דיונים של אנשי איכות מבוהלים בנושא ההבדלים בין המהדורת התקן של 2008 לזו של 2015. גם קורסים רבים של סיוע למעבר מהאחד לשני מציפים את הרשתות.

הגישה שלי היא שונה, כפי שכבר נוכחתם לדעת. על כן, אני, ואנשי המקצוע השותפים לגישתי, איני רואה הבדל ממשי בין המהדורה החדשה של התקן, 2015, לזו הקודמת. אני רואה דיוק ותיקון מבורכים ומעולים.

הגישה השולטת ברוב העולם המערבי מייחסת למקצוע הבטחת איכות אופי טכני בעיקר. על כן, הייחס לתקן ISO 9001 הוא כאל תקן טכני. זאת למרות שכולם לומדים את דברי כל שרשרת ה"גורו" המפוארת (הן מהמערב והן מהמזרח) שעיצבו את המקצוע. וכולם, ללא יוצא מן הכלל, עסקו באנשים וניהול הרבה יותר ממה שדיברו על משהו טכני בעיקרו.

על כן, ברצוני להציע לכם מצגת שלי, הבאה מנקודת ראות שונה לחלוטין מהגישה הקונבנציונלית המערבית. אני המציעה דרך חשיבה שונה מזו המוכרת לכם לגבי מהו התקן, בשביל מה קיים, ומה נשתנה הלילה הזה.

אילוסטרציה: מצגת הדרכה לצפייה והורדה חופשית

המצגת - PDF ווידאו

המצגת מוצעת להורדה חופשית, בצורה של סרטון וידאו וכן בפורמט PDF. התלבטתי האם להעלות אותה כך או אחרת, והחלטתי לאפשר את שני האופנים, לנוחותכם המירבית.

השתדלתי מאוד לתזמן את חילופי השקפים באופן כזה שיספיק לקוראים האיטיים יותר, אך ממש להצליח במשימה של תזמון טוב לכולם זו משימה בלתי אפשרית. הקוראים מהר יגידו שהמצגת זזה לאט מדי, הקוראים לאט – שהם אינם מספיקים לקרוא. אין במצגת אודיו.

בנוסף, העניין הרי אינו קריאה, אלא הבנה והפנמה. על כן כולכם, ולא רק האיטיים שביניכם, מוזמנים ללחוץ על עצירה, עד שתסיימו לקרוא ולהבין את הרעיונות המובאים לפניכם לעומקם, אחרת יהיה זה בזבוז זמן שלכם ושלי. ה-PDF הוא סטטי ומאפשר לימוד חוזר לאחר הקריאה הראשונה לכולם. הקליקו כאן לפתיחת קובץ PDF (בלשונית חדשה) או לחצו כאן מטה ותקבלו ספר מתדפדף (ניתן להורדה כ-PDF).

מי שקורא באנגלית טוב יותר – אין כל בעיה, כי כל דבר באתר הזה נכתב גם באנגלית, והיא נמצאת כאן, בדף האנגלי של הפוסט הזה (מספיק ללחוץ על הדגל המתאים בראש העמוד).

אשמח מאוד למשוב, לפחות בנושא קלות העבודה עם הוידאו: האם זהו פורמט טוב ונוח עבורכם, או שתעדיפו פורמט של PDF?

מקווה שאצליח לסייע ואילו במעט, להפיג את הפחדים ולהקל עליכם את המעבר למהדורה החדשה של התקן.

[elementor-template id="16514"]

פוסט זה זמין גם ב: English

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *