איכות עם חיוך – ללא מאבק

איכות עם חיוך - ללא מאבק

גישה המניבה תוצאות ברמה אחרת

בחרו את המסלול המתאים לכם:

וצרו קשר לקביעת פגישה בלתי מחייבת אצלכם בארגון.

חג חנוכה שמח - 2017

הערב נר ראשון של חנוכה. חנוכה הוא אחד החגים האהובים עלי מבין כל החגים היהודיים, לא רק בגלל אופן החגיגה – כל האור והנרות, הסופגניות והלביבות (מתה על הלביבות) – אבל גם בגלל המסר שלו.

כמובן שאיני מדברת על המסר של 7 הימים שדלק השמן. זה משהו שכולם, מהילדים הקטנים ביותר ועד לסבים וסבתות הגאים שלהם מכירים היטב. זה המסר שבדרך כלל מוריד את שמחת חנוכה אצל המבוגרים הסקפטיים, אלה האומרים בהרי זה לא יכול להיות ואיננו מאמינים בניסים…

כוונתי היא למסר שלא תמיד מועבר לילדינו.

אך לפני ההסבר – הברכה שהכנתי במיוחד עבורכם לחג הזה. הקליקו על התמונה להגדלה.

חנוכה גלד

כרטיס ברכה לחנוכה

חנוכה - חג האמונה

עבורי, המסר של חנוכה הוא לא השמן, אלא האמונה. האמונה שמאפשרת לעם קטן וחלש לעמוד איתנים מול עריץ אדיר, מאומן וחזק. האמונה שמאפשרת לגבור על בעיה גדולה גם כשלמראית עין אין לך הכוחות לעשות זאת. כאשר הדבר מעבר או אפילו בניגוד לכל היגיון.

כפי שאמר איינשטיין:

"ההיגיון יכול להביא אותנו מנקודה א' לנקודה ב', ואילו הדמיון יכול להביא אותנו לכל מקום."

האמונה מאפשרת לנו לדמיין שהכל אפשרי. כי הרי רק אם נאפשר זאת בלבנו (לא במוחותינו, שם ההיגיון שולט) אזי נוכל להאמין בכך. בלי דמיון אין אמונה. והחוקים שעל פיהם הם עובדים הם בדיוק הפוכים לחוקים שעל פיהם עובד ההיגיון (כל סוג של היגיון מדעי). אין זה אומר כלל שההיגיון והמדע אינם תופסים מקום מכובד בחיינו. פשוט האמונה היא לא פחות חשובה.

לכן אני אוהבת את החג הזה מכולם, רואה את הניסים קורים הרבה פעמים בדיוק כך, בחנוכה. והשנה הוא מרגש במיוחד ומדגיש את המסר הזה של חנוכה באופן עכשיווי ורלוונטי ביותר.

זינוק של אמונה

נס חנוכה עכשווי

היום, בימים אלה ממש, אנחנו חווים שוב את אותו המסר של כח האמונה באפשרות שהמדינה הקטנה שלנו, העם הקטנטן שלנו, יכולים לגבור על העריץ הענק.

העולם הערבי/מוסלמי הוא ענק, כמעט רבע מאוכלוסיית העולם. הוא חזק. מצד אחד, כי הוא שולט על משאבים חיוניים ועושרו קונה לו עבדים ומחזרים רבים. מצד שני, כי הוא מאיים על כל מי שאינו מתיישר עם דרישותיו, ומבטיח תשלום עבור חסדיו. הוא מעמיד לו "צבא" של אלה המוכנים לעשות את כל שיידרשו. צבא הקם כנגד העולם המערבי, ובמיוחד כנגד ישראל.

מדינת ישראל קמה בשנת 1948, לפני 70 שנה, בעידוד והסכמה מלאה של ארה"ב. בשנת 1990 קיבל הקונגרס את חוק ירושלים המאוחדת והשלמה. ואם לא מספיק, בשנת 1995 נחקק חוק השגרירות, המכיר בכך שירושלים היא בירת ישראל. הוא גם הורה להעביר אליה את שגרירות ארה"ב מתל אביב,  היכן שהיא היתה עד כה.

נשיאי ארצות הברית הקודמים דחו את ביצוע החוקים מפחד שהדבר "יפגע בתהליך השלום עם הערבים". הם תמכו באופן גלוי בשקרים שהפיצו הערבים וב"היסטוריה" החדישה שהם המציאו לעצמם. הם תמכו באופן גלוי בהלקאה קבועה ומתמשכת של ישראל באו"ם. על ידי כך הם תמכו בטרור, שכיום הפך לכמעט לגיטימי והחל להכות בעולם המערבי כולו. משהו שהם חשבו שלא יקרה דווקא בגלל תמיכתם בערבים/מוסלמים הכמעט מלאה.

אך השנה, לפני פחות משבוע, לאחר 28 שנים, החליט סוף סוף נשיא ארצות הברית כי הגיע הזמן לשים קץ לשלטון העריץ של העולם הערבי/מוסלמי על עולם המערבי, ובמיוחד עלינו, על ישראל. נשיא ארצות הברית הנוכחי, דונלד טראמפ, לקח את החלטה האמיצה להפסיק לפחד. להודות ולתמוך בצורה גלויה באמת ובמציאות הקיימת כבר 70 שנה ולקיים את הבטחת הבחירות שלו.

אויבינו הוכו בתדהמה והחליטו להגיב במהומות ובאלימות בכל העולם. עד כמה שזה מצער, לא ציפינו למשהו אחר. זה מה שהם עושים הכי טוב. זו הטקטיקה בה הם נוקטים שנים. לימדו אותם לעשות זאת אלה שנתנו להם לקבל כל מה שהם רוצים וחזרו על כל שקר שהם המציאו. הפחדנים, העבדים, מוגי הלב.

בפגישתו בצרפת עם הנשיא מקרון, אמר בנימין נתניהו את האמת המוחלטת האחת והיחידה: שלום אמיתי לא יכול להתקיים אלא על בסיס של אמת, של עובדות מהעבר ומההווה. הערבים יצטרכו להתרגל למציאות, שלא השתנתה כלל: ירושלים היתה בירתה של עם ישראל 3000 שנה; היא בירת ישראל 70 שנה, וכך היא תישאר.

ולא, לא רק לישראל הפירות הטובים של החלטה זו. זהו צעד שיכול להוביל לשחרורו של כל העולם המערבי מהעול האיום של העריץ. אם רק ילכו אחרי טראמפ, יכירו בקול רם בעובדות, יתמכו באמת ויוקיעו את השקר. זו התקווה לעולם התרבותי.

זהו נס החנוכה של 2017.

חג חנוכה שמח לכולם. חג מלא אמונה כי על אף חוסר ההיגיון של הדברים, הם עדיין יכולים לקרות. ההיסטוריה שלנו רוויה בניסים שכאלה. עלינו רק למצוא שוב את האמונה שחלקנו איבדו…

שאור האמונה שלכם ידחיק את החושך חזרה למקום מרבצו. הוא לא אצלנו.

מי האיש

מילים: תהילים פרק ל"ד. לחן: ברוך חייט.

נראה לי מתאים השיר הזה. מצורף מטה ביצוע יפיפה של חווה אלברשטיין. 

"מי האיש החפץ חיים אוהב ימים אוהב ימים לראות טוב.

נצור לשונך מרע ושפתיך מדבר מירמה סור מרע, עשה טוב בקש שלום ורדפהו."

[elementor-template id="16514"]

פוסט זה זמין גם ב: English

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *