איכות עם חיוך – ללא מאבק

איכות עם חיוך - ללא מאבק

גישה המניבה תוצאות ברמה אחרת

בחרו את המסלול המתאים לכם:

וצרו קשר לקביעת פגישה בלתי מחייבת אצלכם בארגון.

מי אוהב שינויים?

הסלוגן של הבטחת איכות הוא "שיפור מתמיד", זאת כולם יודעים. לא כולם חושבים שכשאנחנו אומרים "שיפור", אנחנו בהכרח מתכוונים "שינוי". זאת מאחר שלא ניתן לשפר משהו מבלי לשנות אותו. הרי ידוע זה מכבר שאם עושים את אותם הדברים שכבר עשינו מגיעים לאותן התוצאות שאליהן כבר הגענו. רוצים תוצאות אחרות? משופרות? חייבים לעשות משהו שונה.

מדוע קשה להביא לשינוי?

אחת "האמיתות" האלה שנאמרות כמו מנטרה בכל ניסיון להסביר מדוע קשה כל כך למהנדסי איכות לעבוד ולהביא את השיפור המיוחל היא: אנשים שונאים שינויים ופוחדים מהם.

נכון. עם זאת, אסתייג ואומר שיש אנשים שאוהבים שינויים. אתם מכירים אותם, אלה שאוהבים לזרוק דברים לפח ולא יקחו אותם לבוידם כי אולי יצטרכו אותם מתישהו? עבדתי (פעמיים, בשני מקומות עבודה) תחת מנהל איכות שהיה כזה. היה אומר לאשתו: "מה דעתך שנחסוך את הנדידה הזמנית הזאת לבוידם וישר ניקח את זה לפח הירוק הגדול בחוץ…?"

אילוסטרציה: שינויים

אבל מרבית האנשים לא יהיו מוכנים לשינוי. מדוע? מכל מיני סיבות. מתוך שמרנות, כלומר הרצון שדברים יישארו כמו שהתרגלנו אליהם; בגלל פחד שאולי יהיה פחות טוב; מחוסר רצון להתאמץ (אישית – איני מאמינה בזה בכלל, ועוד מעט אראה מדוע)…

למעשה – כל אלה עדיין תוצאות, ולא גורם השורש. הסיבה האמיתית עמוקה יותר והיא נעוצה באי היכולת לראות את התועלת מהשינוי. אם האדם אינו רואה למה זה טוב לו, אז למה שיתאמץ?

אילוסטרציה: התנגדות לשינויים

נו אז מה? – תשאלו, - אלה הבעיות שלהם, לא שלנו.

ובכן, פחד משינוי יוצר התנגדות לשינוי. לעיתים קשה להאמין כמה מאמץ יכולים בני אדם להשקיע בניסיונות להניא אותנו מלשנות משהו. אם היו שמים את המאמץ הזה בעשייה, בקידום השינוי, הכל היה נראה כל כך אחרת, נכון? (אני כמעט שומעת את האנחה…)

אז פחד יוצר התנגדות. התנגדות יוצרת עימות. ועימות דורש מאיתנו כוחות אדירים כדי להאבק בו, כדי להתגבר על ההתנגדות על מנת בכל זאת נוכל לעשות שינוי. לשפר.

אז מה אפשר לעשות?

קודם כל יש להבין שניתן וצריך לעשות שינויים, ואפשר לשנות את היחס כלפיהם. אפשר לחיות ללא מאבק.

אם אנחנו רוצים להרחיק את העימותים, ההתנגדות והמאבק, עלינו להרחיק את הרגשות השליליים מהשינוי. איך עושים זאת? בהתבסס על הדברים לעיל, עלינו ליצור אצל האנשים עניין בשינוי, רצון לבצע אותו. רק כך נוכל לקבל שיתוף פעולה בביצוע השינוי, והמשימה הנעשית בשיתוף פעולה הופכת קלה ונעימה. אולי לא פשוטה – אך קלה.

[elementor-template id="15190"]

[elementor-template id="16514"]

פוסט זה זמין גם ב: English

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *