איכות עם חיוך – ללא מאבק

איכות עם חיוך - ללא מאבק

גישה המניבה תוצאות ברמה אחרת

בחרו את המסלול המתאים לכם:

וצרו קשר לקביעת פגישה בלתי מחייבת אצלכם בארגון.

במה עוסקת הבטחת איכות?

מניסיוני רב-השנים, רוב האנשים חושבים כי הבטחת איכות עוסקת במוצרים, מפרטים והפרמטרים שלהם. אנשי הנהלות שונות רבות חושבים גם שהמחלקה של הבטחת האיכות היא זו שאחראית לאיכות של המוצרים, היה והם לא עומדים במפרטים אלה. האמנם?

ניסיוני מלמד שלא.

אז במה עוסקת הבטחת איכות?

הבטחת איכות אינה מקצוע טכני כלל ועיקר. ומי שחושב שאני טועה – די  שיזכר רגע בכך שתקן ISO 9001 הוא אוניברסלי לכל התעשיות והשירותים, על כן אינו יכול להיות טכני, בהגדרתו. כל התקנים, מפרטים, דרישות של התעשייה ותחום אינן אפילו מוזכרות בתקן ניהול האיכות. על כן איננו עוסקים במוצרים או בפרמטרים, לא בתקנים, לא בהוראות…

אילוסטרציה: אנשים ותהליכים זו הבטחת איכות

אילוסטרציה: תסכול על מסמך

אם לא די בטיעון לעיל, אז אבקש להעלות את הנקודה הבאה: תחשבו רגע על איזה תסכול שהיה לכם עם העיסוק בהבטחת איכות. האם כעסתם על פרמטרים או מוצרים? על ניירות או מסמכים? אולי על מפרטים או תקנים?

וודאי שלא. כל תסכול שהיה לכם אי פעם תמיד קשור ל… אדם או קבוצת אנשים.

בסדר, לא טכני, אז מה כן?

לפחות מחצית ממקצוע הבטחת איכות הוא עבודה עם אנשים. אנשים, ורק אז – התהליכים שהם יוצרים. שוב, לא התהליכים הטכנולוגיים – התהליכים הארגוניים.

המוצרים ועמידתם או אי-עמידתם במפרטים הינם אך תוצאה של התהליכים שאנשים יוצרים. תוצאה בלבד. ולכן הגיוני שאם האנשים יהיו מחוברים ומחוייבים, והתהליכים יהיו מאורגנים היטב – אזי תהיינה תוצאות טובות. ואם לא… נו טוב, אתם יודעים מה קורה אם לא. נכון? 

כאן נכנס המרכיב האחרון, מתודולוגיה של פתרון בעיות.

התמונה הראשית: קטע מציור של האמן ההולנדי הסוריאליסטי, מאוריץ קורנליס אֶשֶר, "עלייה וירידה", 1960. ניתן לצפות בעבודה זו ואחרות באתר הרשמי של האמן.

[elementor-template id="16514"]

פוסט זה זמין גם ב: English

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *