איכות עם חיוך – ללא מאבק

איכות עם חיוך - ללא מאבק

גישה המניבה תוצאות ברמה אחרת

בחרו את המסלול המתאים לכם:

וצרו קשר לקביעת פגישה בלתי מחייבת אצלכם בארגון.

ראש השנה שמח - תשע"ז

ראש השנה מתקרב, וברצוני לאחל לכל היהודים (והלא-יהודים) שנה טובה ומבורכת!

בעיצוב ובניסוח הברכה של ראש השנה בחרתי לומר משהו לגמרי לא קשור למורשת ופירושים, לכתבי קודש וקבלה. לא אחלוק אתכם השנה שיעורים שלמדתי ביהדות ותובנות חדשות במסע האישי שלי.

במקום זאת בחרתי לדבר על משהו אקטואלי מאוד, שהוא אמנם, באופיו הכללי, אינו חדש, אינו לחלוטין תולדת המאה הזאת, אבל בהקשר ספציפי של העם היהודי וארצנו מדינתנו – אנו עדים לגבהים חדשים.

אני מדברת על עצמת האנטישמיות בעולם, ובאופן ספציפי ונקודתי – הביטוי שלה בשינוי מכוון של ההיסטוריה על ידי הגורמים האנטישמיים.

במהלך חיי חוויתי אנטישמיות באופנים שונים ומכיוונים שונים. בילדותי גדלתי בברית המועצות, שם "אחוות העמים" התבטאה בשנאה של כל העמים ה"אחים" כלפי היהודים. קיבלנו מכות, היינו ללעג, חיינו תחת הגבלות גלויות וידועות לכל, שכביכול לא נתמכו על ידי המדינה, שכביכול אינן קיימות. 

אילוסטרציה: ראש השנה - תפוח בדבש

אך אנטישמיות כזו אינה מפחידה אותי. היא נותנת כח ליהודים, בונה אותנו ועושה אותנו חזקים ועמידים עוד יותר. היא שומרת עלינו ועל הצביון היהודי שלנו ולא מאפשרת לנו להתבולל. בזכותה אנו קיימים עדיין, במשך אלפי שנים, כדוגמא יחידה במינה של עם עתיק יומין, השומר על אותה שפה, אותם מנהגים, אותה אמונה ואותו אורך רוח לאורך כל אלפי השנים הללו. אין עוד דוגמא כזו.

האנטישמיות היום בעולם

מה שראינו השנה הוא גילוי אחר לגמרי של אנטישמיות. הוא מין היזיון רב-משתתפים, תיאטרון האבסורד בהתגלמותו, שיגעון רבתי. כאילו השתגע העולם והתהפך על תילו:

  • ראינו ניסיון לגרום לחרם עולמי על תוצרת ישראלית מהשטחים תחת מחלוקת, יהודה ושומרון, ולעיתים על כל תוצרת ישראלית – כל זאת למען, באמצעות ובעקבות שימוש בסלוגנים שהם שקר מוחלט. ראינו מדינות "חברות" שנכנעות בקלות בלתי אפשרית ללחץ ארגון BDS ומפעילות חוקים ותקנות, התומכות בחרם כזה, בעודם נושאים בפיהם מסר של אי תמיכה בו.
  • ראינו את נשיא ארה"ב וכל האדמיניסטרציה שלו אומרים וחוזרים על שקרים מעל במות שונות, כולל דוכן הנואמים של האו"ם, בלי למצמץ, כאילו כמות החזרות על שקר, אפילו מפי ברי סמכא, יכולות להפכו לאמת.
  • ראינו מדינות משנות את תוכן ספרי הלימוד שלהם, וכוללות בהם שקרים: מפות של מדינות שאינן קיימות, מפות לא נכונות של מדינות קיימות, שינוי שם של מדינות וערי בירתן, ועוד.
  • ראינו גל של טרור בידי ילדים שינקו שנאה עם חלב אמם וחונכו על ספרי לימוד ובידי מורים, החוזרים ומספרים סיפורים בדויים בתור היסטוריה. שנאה מתוך בורות מכוונת-מדינית, בעוצמות חדשות, והנתמכת וממומנת על ידי האו"ם והאיחוד האירופאי.
  • ראינו את איראן המבטיחה "למחוק את ישראל מעל פני האדמה", ואת הנשיא שלה ושריו מביעים צער על כך שהיטלר לא סיים את שהתחיל.
  • ראינו "הסכם" עם אותה איראן, בידי אותה אדמיניסטרציה של שקרנים אובססיביים בארה"ב, המתעלם לחלוטין מכל קולות ההגיון, והמממן באופן ישיר את המשך הטרור, השנאה והמלחמה במיוחד, אך לא רק, כלפי ישראל, אלא כלפי המערב כולו.
  • ואם כל זה לא מספיק, ראינו את הגוף המכובד UNESCO, מכריז על הר הבית וירושלים כמקומות ללא כל קשר עם היהודים, ומשייך אותם במקום זאת למורשת המוסלמית.

ידוע משכבר הימים כי האו"ם הוא הארגון האנטישמי העוסק בעיקר בדליגיטימיזציה של ישראל ופגיעה בה בכל דרך אפשרית. אך גבהים כאלה של שכתוב היסטוריה, של ניסיון לשנות עובדות מתועדות הידועות לכולם בעזות מצח טרם ראיתי מימי.

לא תעלה ברעך עד שקר

לא תעלה ברעך עד שקר! לא תשקרו איש את עמיתו! (עשרת הדיברות וויקרא י"ט י"א)

שקרים לעולם לא יובילו לשום דבר טוב. מבנה המבוסס על שקר סופו ליפול, כבניין קלפים. לא תהיה איכות חיים אם נתן יד לדבר הזה, אם לא נעמוד איתנים מול התופעה המתגברת, בחסות של גופים מדיניים ובין לאומיים. נמשיך לומר את האמת ולהביא את התיעוד המוכיח זאת, מעל לכל ספק. 

אם אנו רוצים איכות בחיינו, אין לאפשר חיים בשקר. ועל מנת להבין היכן נגמרת האמת ומתחיל השקר – יש ללמוד הסטוריה, את ההתחלה, את הא'-ב'. אין אמת ואין תהליכים זורמים חלק ללא בסיס איתן. לא ניתן לפתור בעיות ללא הנחות בסיס אמיתיות וחזקות. על כן, אסור לקנות את השקרים ולהכנע להם, אסור לחזור עליהם, אסור להשתמש במילים השקריות, בביטויים שנועדו לחזק את השקרים, כאילו אנו תומכים בהם.

על כן, השנה, אני מברכת כי יתעטפו בטליתות כל יהודי העולם, ויישמעו השופרות בכל חוזקם, בקול תרועה רמה; וייפתחו שערי שמיים, ותישמע זעקת העם המתקומם על כל השקרים הללו, ויגידו – "די! לא עוד!" – ויתכוונו לכך. ותשמע קריאה זו על ידי כל היהודים, ויתאחדו יחדיו, וישובו הביתה למדינת ישראל, ויפעלו יחד להחזרת השפיות לעולם, כמו שרק עם מאוחד ומיוחד יכול.

שנה טובה שתהיה לכולנו, בסימן של ירידה בשנאה, השמעת האמת ללא פחד וחזרה לשפיות! וכל מי שאזניים לו – ויישמע.

ראו אגרת הברכה שהכנתי לראש השנה הזה מטה. הקליקו על התמונה להגדלה.

כרטיס ברכה לראש השנה 2016

[elementor-template id="16514"]

פוסט זה זמין גם ב: English

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *