איכות עם חיוך – ללא מאבק

איכות עם חיוך - ללא מאבק

גישה המניבה תוצאות ברמה אחרת

בחרו את המסלול המתאים לכם:

וצרו קשר לקביעת פגישה בלתי מחייבת אצלכם בארגון.

וו. קלמנט סטון

מאי 1902 - ספטמבר 2002

וויליאם קלמנט סטון היה איש עסקים אמריקני, פילנטרופ ומחבר ספרים של התפתחות אישית ועזרה עצמית להצלחה. 

הוא התחיל את דרכו במשפחה חד הורית ענייה, לאחר שאביו נפטר והשאיר אחריו חובות, כשהיה רק בן 3. כילד קטן, בגיל 6, הוא עבד כמוכר עיתונים. הוא הבין שאפשר למכור עיתונים שונה מאחרים, שתפסו עוברים ושבים בפינת רחוב, אלא במסעדות, דבר שאיש לא חשב עליו קודם ושנתן לו יתרון ניכר. בגיל 13 כבר היה לו דוכן עיתונים משלו. תחילה ניסו בעלי המסעדות לגרש אותו, חששו לפגיעה בעסקים שלהם, אך הוא היה נחוש, תמיד מאוד מנומס וחביב וכבש אותם לחלוטין. 

וו. קלמנט סטון

הוא נאלץ לפרוש מבית הספר, כדי לסייע לאמו בפרנסה כסוכן ביטוח במשרה מלאה. במקביל למד בערבים. כך סיים את התיכון והמשיך למכללה. אמו ניהלה את הקריירה שלו והם מאוד הצליחו. 

בגיל 17 הקים קלמנט סטון את חברת הביטוח המאוחדת של אמריקה, שסיפקה ביטוח בריאות ותאונות, ובתוך עשור העסיק כ-1,000 סוכנים ברחבי ארצות הברית. בשנת 1979 היתה החברה שווה מיליארד דולר. 

סטון הפך 100 דולר למיליונים מתוך תשוקה עזה להצליח. במהלך עלייתו, הוא הפך למסייע ומושיע לאחרים, כמו, למשל, אוג מנדינו, שהיה אלכוהוליסט סובל באותו זמן. בעקבות הסיוע של סטון, שינה אוג מנדינו את חייו לחלוטין, ואף הפך לעורך מגזין ולסופר מצליח. 

בשנת 1937, כשהיה קלמנט סטון בן 35, הוא קרא את ספרו המפורסם של נפוליון היל "חשוב והתעשר". מאוחר יותר תמיד ציין כי זו היתה נקודת המפנה בחייו, ושימוש בעקרונות שפורסמו היה הדבר חשוב ביותר בקריירה שלו. הוא אימץ והזדהה עם המוטו של הספר: כל מה שיכולה התודעה לחשוב עליו, היא יכולה להשיג. מאוחר יותר, חבר לנפוליון היל ויחדיו הם הרכיבו קורס של פילוסופיית ההישג האישי, "מדע ההצלחה". הוא ניהל את קרן נפוליון היל במשך 40 שנה. 

בספרו "הצלחה באמצעות גישה מנטלית חיובית" הדגיש קלמנט סטון את חיוניות המחשבה החיובית להצלחה. הוא הקים ירחון "הצלחה בלתי מוגבלת", ובשנת 1962 כתב את "שיטת ההצלחה שלעולם לא כושלת".

הוא תרם מאות מיליוני דולרים לארגוני צדקה שונים, תמך לאורך שנים במיזמים שונים מחינוכיים ועד מוסיקליים, מבניית קתדרלה הקריסטל ועד בריאות הנפש, ממלגות לימודים ועד מטרות נוצריות. ביום הולדתו ה-100 תרם 100,000 דולר לאוניברסיטת שיקגו. 

ציטוטים נבחרים

קיים הבדל קטן מאוד בין בני האדם, אבל ההבדל הקטן הזה עושה הבדל גדול. ההבדל הקטן הוא הגישה. ההבדל הגדול הוא אם היא חיובית או שלילית.

ההצלחה מגיעה ונשארת אצל אלה שמנסים וממשיכים לנסות.

כוונו לירח. אם תפספסו, אולי תפגעו בכוכב.

כל אדם מצליח, יהיה תחום עיסוקו ככל שיהיה, מכיר את הקסם במילים: בכל מכשול שוכן זרע של רווח דומה או גדול יותר.

אם אין מה להפסיד ויש מה להרוויח מלשאול שאלה – שאלו מה שלא יהיה.

ספרו לכולם מה תרצו לעשות, ומישהו יעזור לכם לעשות זאת.

אמת תמיד תהיה אמת, למרות כל האי הבנה, חוסר אמונה או בורות.

כשתגלו את משימתכם בחיים, תרגישו אותה קוראת לכם. היא תמלא אתכם התלהבות ותשוקה עזה להתחיל לעבוד עליה.

ללא כל קשר למה שהינך או מה שהיית בעבר, אתה עדיין יכול להפוך למה שתרצה להיות.

לנסות, לנסות, לנסות ולהמשיך לנסות – זהו הכלל שיש לקיים על מנת להפוך למומחה במשהו.

דלתות גדולות תלויות על צירים קטנים.

לכל חסרון קיים יתרון מתאים.

היה אמיץ כדי לאמר לא. היה אמיץ כדי להביט לאמת בעיניים. עשה את הדבר הנכון כי הוא נכון. אלה מפתחות הקסם לחיים של יושרה.

מה עושים כשחשים הודיה גדולה? משתפים.

מטרה ברורה והחלטית היא נקודת ההתחלה של כל הישג.

יש לנו בעיה. "מזל טוב". אבל זו בעיה קשה. "מזל טוב כפול".

כמו ההצלחה, כך גם הכשלון הם הרבה דברים עבור הרבה אנשים. בעזרת גישה מנטלית חיובית, הכשלון הופך לחוויה לימודית, למדרגה בסולם, לרמה שבה תוכלו לסדר את מחשבותיכם ולהתכונן לנסות שוב.

היזהרו בבחירת סביבתכם, כי היא תעצב אתכם; היזהרו בבחירת חבריכם, כי תהפכו להיות כמוהם.

אתם משפיעים על התת-מודע שלכם באמצעות חזרה מילולית.

הנכם תוצר הסביבה שלכם. אז תבחרו סביבה שתפתח אתכם באופן הטוב ביותר בדרך למטרתכם. נתחו את חייכם מבחינת הסביבה שלכם. האם הדברים שסובבים אתכם עוזרים לכם לקראת הצלחה – או מעכבים אתכם?

כל מי שנוחל הצלחה במיזם גדול, פתר כל בעיה כשהגיע אליה. הם סייעו לעצמם. וסייעו להם כוחות שהיו מוכרים ובלתי מוכרים להם בעת יציאתם למסע. הם המשיכו למרות המכשולים שפגשו.

על מנת היות מאושר, גרמו אושר לאחרים.

כאשר הנכם עושים את הדבר הלא-נכון, ביודעין שהוא לא-נכון, הנכם עושים זאת בגלל שלא פיתחתם הרגל של בקרה ונטרול יעילים של הדחפים הפנימיים המפתים אתכם, או בגלל שפיתחתם הרגל לא טוב ואינם יודעים כיצד להפתר ממנו ביעילות.

מאורעות נוטים לחזור במחזוריות.

לא חשוב כמה תקפידו על תכנון מטרותיכם , הן לעולם תהיינה חלומות ריקים, אם לא תרוצו במרץ להשיגם.

עבדות הינה כפיפות להשפעות חיצוניות ומחשבות וגישות פנימיות שליליות.

כל הישג אישי מתחיל בראשו של האדם. ההישג האישי שלכם מתחיל בראשכם. הצעד הראשון הוא לדעת בדיוק מהי הבעיה, היעד או התשוקה שלכם.

לא תתגברו על פחד באמצעות חשיבה אלא באמצעות פעולה.

כאשר אנו מכוונים היטב את מחשבותינו, אנו יכולים לשלוט על רגשותינו.

הרכוש היקר והמוערך ביותר שלכם והכוחות הגדולים ביותר שלכם הינם בלתי נראים או חומריים. איש לא יכול לקחת אותם. אתם, ורק אתם, יכולים לתת אותם. תמורת הנתינה תקבלו שפע.

הנכם תמיד עושים את מה שאתם רוצים לעשות. הדבר נכון לכל פעולה. אתם יכולים לומר שהייתם מוכרחים לעשות משהו, או שנאלצתם לעשותו, אך למעשה, מה שלא תעשו – אתם בוחרים לעשותו. ורק לכם הכח לבחור עבורכם.

פוסט זה זמין גם ב: English

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *